keskiviikko 30. elokuuta 2017

Ekan kuukauden aikana oon...

 .. Tavannut mun perheen lentokentällä // Tutustunut mun kotiseutuun // Cece <3
Mun perhe täällä tykkää käydä ulkona syömässä ja ravintoloissa käyminen on muutenkin täälläpäin tosi yleistä. Osa mun kavereista sanoo että heidän perhe ei tee kotona lainkaan ruokaa!
Käytiin pari viikkoa sitten Nasan Space Centerissä Houstonissa. Oon itse kiinnostunut kaikista tommosista avaruusjutuista ja siks Space Centerin näkeminen oli tosi mielenkiintonen kokemus! // Ensinäkemän mun tulevasta koulusta sain Fishcampilla kesäloman lopulla. Fishcamp on tarkotettu täällä Freshmaneille eli koulun nuorimmille, mut mä menin sinne mun siskon mukana ihmettelemään. // Yks yö yritettiin metsästää tähdenlentoja mut tulos oli vaan nukahtaminen ulos ja miljoona hyttysenpistosta.
Viikko sen jälkeen kun olin saapunu tänne oli mun Welcome Party! Mun perhe täällä oli kutsunut kaikki niiden lähimmät sukulaiset tänne mua moikkaamaan. Leivoin pitkästä aikaa korvapuusteja, ja ne onnistui paremmin mitä kuvittelin! Mä kun en mikään huippu ruuanlaittaja oo.
Käväisin mun hostäidin kanssa ruokakaupassa ihan mielenkiinnon vuoksi. Koko ei eronnut mitenkään Suomen Prismasta, mutta täällä kaupoissa on niin paljon tavaraa ja väkeä että eksyminen oli mullakin lähellä! Lisäksi täällä ei ostoksia pakata itse vaan työntekijät tekee sen sun puolesta. 
Kesäloman lopulla otettiin äkkilähtö Galvestoniin mikä on rantakaupunki Texasin kaakkoispuolella. Noin tunnin ajomatkan jälkeen mua odotti paikanpäällä suuret vesipuistot sekä näiden mielestä ei-niin-kaunis uimaranta. Unohdin laittaa vähän tavallista paksumman aurinkorasvakerroksen ja lähdön alkaessa näin peilistä kokonaan palaneen naaman sekä olkapäät. :-)Mä suomityttö kun en oo tottunut 40 asteen lämpöön.
Värjäsin mun hiukset tummiksi noin kuukausi ennen lähtöä - tässä ne on nyt! // Koin mun elämäni ensimmäisen manikyyrin toisen Suomivaihtarin sekä hänen hostäidin kanssa // kauneushetki äidin ja siskon kaa
American breakfast // Mun elämäni ensimmäinen soft pretzel! Nää ihmetteli suuresti et miks en oo koskaan maistanu näitä. // Finnish "breakfast" !
Mun host-serkun 5v synttäreillä // Taidemuseossa Houstonissa
Mun vaihtarikaverin perheen koirat on maaaailman sulosimpia!! // Mun hostäidin äiti osti mulle Houstonin jenkkifutisjoukkueen paidan 
Vihdoin myös koulu alkoi! Eka päivä oli super jännittävä ja jouduin kirjaimellisesti juoksemaan luokasta luokkaan. Vaikka keräsinkin katseita kun seikkailin käytävillä kartan kanssa, pääsin aina ajoissa perille! // Us History on kurssi joka tuottaa mulle tällä hetkellä haastetta // Koulutarvikeostoksilla. Mihin opettajat tarvii nenäliinoja, pattereita, laastareita tai ilmanraikastimia??
Hostäiti leipoi nää meille ekan koulupäivän jälkeen // Uutta kokeiluun - nimittäin suomalainen näkkileipä. Nää tykkäs kauheesti ja pisti jo ostoslistalle uutta pakettia varten! // Mä ja Jenna cheerharkoissa. Päätin ihan huvin vuoks mennä kokeilemaan myös sitä mut jäin sivuun kun rohkeus ei riittänyt takaperinvolttien tekoon :-D
Koin mun elämäni ensimmäisen hurrikaanin. Siitä on postaus tässä alempana mut sanon vaan että olipahan kokemus! Eikä se vielä oo edes ohi. // Tylsistynyt Ida viidettä päivää sisällä

Täällä alkaa sadepilvet pikkuhiljaa häipymään ja myös aurinko tuli esiin viikon jälkeen. Lähdetään huomenna näiden lake houselle n. 4 tunnin päähän, toivottavasti siellä ei oo Harvey tehnyt tuhoja!
Ida






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti