sunnuntai 26. marraskuuta 2017

Kiitospäivä 2017

Muistan kun kirjotin kirjettä mun tulevalle hostperheelle hakupakettia tehdessäni. Kerroin tosi paljon asioita itsestäni ja siitä, mitä haluaisin vaihtovuoden aikana tehdä ja kokea. Yks asia mitä mainitsin oli juhlapyhät ja erityisesti thanksgiving. No, täällä mä nyt oon! Kiitospäivä oli ja meni ja onneks se on vaan kerran vuodessa. (Tai no mulla ehkä vaan kerran elämässä :D)
Kiitospäivän kunniaksi meillä oli viikon loma koulusta. Loman aikana ei kyllä paljoa tullut rentouduttua, sillä oltiin menossa mun perheen kanssa lähes koko ajan. Käytiin College Stationissa, joululahjaostoksilla, mun hostäidin veljen vaimo sai lapsen, Greyn Anatomialle piti pyhittää aikaa.. 
Ja sitten koitti itse kiitospäivä.
Meidän perhe oli tänävuonna isäntänä ja meille tuli tosi paljon sukulaisia. Me aloitettiin tekemään ruokia jo edellisenä päivänä. Mä leivoin yks päivä mun hostperheelle omenapiirakan, ja ne halus että teen sitä myös kiitospäiväksi. Tein kaksi ja kummastakaan ei oo mitään muuta kuin vuoka enää jäljellä!
Tarjolla oli perinteisesti kiitospäivän kalkkuna, erilaisia laatikoita (esim bataatti, parsakaali ja papu), stuffing (en ees tiedä mitä se on), perunamuusia, mac'n'cheese, salaatteja, vaaleeta leipää ja jälkiruuaksi erilaisia piirakoita. Voisin verrata jenkkien thanksgivingruokia meidän jouluruokiin.
Katsottiin myös perinteisesti kiitospäivän jenkkifutispeli ja vietettiin aikaa sukulaisten kanssa jutellen. Yritin ottaa kuvia itse kiitospäivänä kun oltiin meidän kotona, mutta kuvat oli joko photobombattuja tai muuten julkaisukelvottomia. Onneksi vietettiin thanksgivinia uudestaan mun hostisän äidin luona, kenen luona oli ihanan rauhallista ja kaunista!<3
Kuten tiedätte, joulun jälkeen yleensä todetaan että onneksi se on vaan kerran vuodessa. Samoja jouluruokien jämiä syödään vielä viikonkin jälkeen vaikkei yhtään tekisikään mieli. Sama juttu kiitospäivän kanssa! (Plus väsyttää.)

Huomenna jatkuu taas normaali kouluarki, mutta alle neljän viikon päästä alkaa joululoma! Meidän kotiin pystytettiin joulukuusi tänään ja jouluvaloja asennetaan parhaillaan ulos. Mulle iski taas flunssa ja yritän kovasti taistella sitä pois huomisiin tryoutteihin mennessä, mutta tunnen pahasti epäonnistuvani. Wish me luck!
Ida



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti